Být na volné noze není vždy jednoduché. I když zvládnete vyřídit veškeré formality spojené se zřízením živnostenského listu, to nejtěžší je teprve před Vámi - prosadit se a získat zakázky. Prosadit se na internetu je s rostoucí konkurencí náročné, ale i přes to, pokud si zajistíte určité minimum, máte velmi velkou šanci se prosadit. Připravil jsem krátký návod v pěti krocích, který Vám pomůže si nastavit systém podporující získávání zakázek. Jdeme na to.
1. Vizitka - webové stránkyV první řadě musíte mít připravenou alespoň jednoduchou vizitku, kterou budete mít na své vlastní doméně. Nepotřebujete složité webové stránky. Dokonce Vám stačí klidně i jedna jediná stránka, tu ale zpracujte co nejlépe. Nebojte se poradit s někým zkušenějším nebo si ji nechte od zkušenějšího vytvořit. Konec konců, na trhu je spousty živnostníků na volné noze, kteří jsou ve stejné pozici jako vy. Jsou ale třeba krok napřed, protože je dokážete najít právě přes jejich vizitku.
Vlastní vizitky můžete vytvořit také přes řadu on-line služeb, které umožňují vytvářet tzv. landing page. Cena se často liší. Někde platíte jednorázově, jinde zase měsíční paušál. V obou případech získáváte editor webových stránek a kdykoliv si můžete dodatečně informace na svém webu upravit.
Na webové stránky dejte minimálně kontakt na Vás, reference prací (pokud nemáte udělejte někomu klidně i něco zdarma, jen pro reference. Je to velice důležité, často je to u návštěvníků rozhodující faktor), dále také nezapomeňte uvést cenu. Pokud cenu přímo nemůžete nebo nechcete uvádět, určitě uveďte jak se cena tvoří, aby měl Váš případný zájemce jasnou představu, v jakém řádu se jeho poptávka může pohybovat.
2. Doména a e-mailová schránkaKupte si vlastní doménu. Je to nejlepší investice, kterou můžete v poměru cena výkon udělat. Cena domény se pohybuje okolo 200 Kč / rok.
Díky vlastní doméně budete mít i vlastní e-mailovou schránku. Například novak@vybranadomena.cz vypadá mnohem profesionálněji než franta344.nova@gmail.com, nemyslíte?
Vytvořte si kvalitní podpis do e-mailu. Uveďte své jméno, telefon, adresu webu a krátkou větu o tom, co děláte. Nedělejte složité e-mailové podpisy.
3. Sociální sítě a komunikátoryAč se může zdát, že sociální sítě jsou spíše pro zábavu, je to zároveň místo, kde lidé tráví nejvíce času. Jsou zvyklí přes sociální sítě komunikovat, a pokud jim dáte možnost Vás kontaktovat třeba přes Facebook, Skype, Twitter, Viber či Whatsup, určitě si tím získáte jejich přízeň. Kontakty na sociální sítě nezapomeňte uvést ve svém e-mailovém podpisu i na webových stránkách.
4. Nechte si platit kartou a dalšími alternativními způsobyZákazníci jsou zvyklí z e-shopů a internetového prostředí platit hned. Platby kartou jsou v České republice velice oblíbené. Dle posledních průzkumů v rámci Evropské unie patříme ke špičce co se týče plateb kartou, zejména pak bezkontaktními platbami.
Platby kartou umožňují platební brány. Nejjednodušší cesta však je využít některé poptávkové služby, které platby kartou umožňují a zajistí veškerý objednávkový proces za Vás.
5. Poptávkové systémyPoptávkové systémy jsou tržištěm, kde můžete nabídnout své služby. Obrovskou výhodou je, že vy si vybíráte z poptávek potenciálních zákazníků. Nikoliv, že vy jste nuceni zákazníky vyhledávat.
Další obrovskou výhodou je rozmanitost oborů. Konkrétně poptávkomat.cz dále za Vás řeší i elektronickou evidenci tržeb, provoz vlastního provizního systému, umí za Vás i vystavovat faktury. Navíc, vkládání poptávek i nabídek je zdarma. Poptávkomat získává provizi teprve v okamžiku uzavření obchodu.
Autor článku: Jarek MikešLíbil se ti článek? Sdílej jej.